У місті Кумі (Південна Корея) відкривається регулярний рух інноваційного громадського транспорту – електроавтобусів системи OLEV (Online Electric Vehicle). Суть нової технології полягає в розміщенні під спеціальною смугою, вбудованою в асфальт, індукційного зарядного пристрою. Проїжджаючи над цією смугою, транспортний засіб отримує енергію безконтактним способом, яка живить електромотори та заряджає акумуляторні батареї. 

ev Автобус системи Online Electric Vehicle

Платформа OLEV є результатом багатолітніх досліджені і розробок Корейського інституту передових наукових і технічних досліджень (KAIST). Вона дозволяє автобусу запасати енергію безпосередньо під час руху, завдяки чому транспортний засіб може практично безперервно рухатися без зупинок для підзарядки. Крім того, така технологія дозволяє значно зменшити вагу бортових батарей, а це в свою чергу підвищить ефективність експлуатації транспорту.

ev Автобус системи OLEV

Ідея технології OLEV чимось нагадує тролейбуси та трамваї, але вона позбавлена їх недоліків: на відміну від традиційних електричних ліній (тролейбусних або трамвайних), OLEV-електроавтобусу не треба перебувати в постійному контакті з новим покриттям, що дозволило розмістити електросмуги тільки на окремих ділянках маршруту. Крім того, людина може без побоювання торкатися смуги.

Для впровадження нової технології довелося знімати від 5 до 15% дорожнього полотна (для інтеграції кабелів та інших елементів інфраструктури OLEV). Завдяки спеціальним датчикам передавання електроенергії смугою відбувається тільки в той час, коли над нею проїжджає автобус. При цьому ефективність збору автобусом електроенергії досягає 85%. Відстань між дном автобуса та смугою рівна 17 сантиметрам, а характеристики електромагнітного поля при цьому не виходить за межі норми.

ev Автобус системи OLEV на зупинці

На перших порах будуть експлуатуватися тільки два OLEV-автобуси на маршруті протяжністю 24 км між залізничним вокзалом і центром міста Кумі. Якщо експеримент виявиться успішним, то до 2015 року буде запущено ще десять таких транспортних засобів. Також варто відмітити, що якби смуги технології OLEV були вбудовані у дорогах по всьому місті, то будь який електротранспорт (чи то електроавтобус чи просто електромобіль) після обладнання спеціальним зарядним пристроєм міг би курсувати вулицями міста зовсім не переймаючись підзарядкою батарей.